リンク

プロフィール

Banyan Staff

Author:Banyan Staff
Banyan Styleへようこそ!

最近の記事

カテゴリー

カレンダー

09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -

ブログ内検索

月別アーカイブ

スポンサーサイト


Weekly News ( Banyan Times )

これから週に1回、1週間の出来事を英語で紹介していきたいと思います。
題して、『Banyan Times』!
記念すべき第一回目の今日は、バニヤン中学準備英語講座です!
この講座は、文法をテキストで学ぶのではなく、英会話を耳で聴き、話し、理解し、自分の物に
楽しくしていく目的の講座です。

My husband's neice came to my house to study English with me today. She is still 12 years old!
She has just passed the entrance exam of the private junior high school!!
She's been studying so hard for the exam everyday even she felt tired after school,
so i am really happy for her. Congratulations!
Well, she has to study English from April, so she takes BANYAN's Spring Intensive Course to
prepare for that..

DSC_0070_320x213.jpg

We started to learn from the begining, ALPHABET! Especially I asked to her to be careful of
pronunciation. And she did a great job!! I was soooooo surprised!! She repeated after me
perfectly!!!
I guess she has a great ability learning languages. Now she can introduce herself in English.
How smart she is!!!
I hope I can teach her as much as I can from now on.
DSC_0065_320x213.jpg

Her mother and grandmother came to the classroom visit for the last 10minites.
She looked a little shy...

DSC_0082_320x213.jpg

After our lesson, all of us took our dogs for a walk near my house. Are we lovely???
DSC_0091_320x213.jpg

今日、主人の姪のミチカちゃんが英語のレッスンに来ました!まだまだ彼女は12歳。 一生懸命勉強し、最近、私立中学校の入学試験をパスしたのです!おめでとう!
と、いうことで、4月からの英語の授業準備のために、バニヤン春期集中コースを受けにきました。

もちろん、英語初体験!まずはアルファベットから。特に、今から発音だけはしっかり覚えて欲しいと思い、かなり厳しく(?)練習したところ、完璧な発音で繰り返すミチカちゃん。ちょっとビックリ
でした~。
なんて賢いのかしら!! 語学の才能があるのかも。。もっともっと教えていきたいなぁ。

レッスンの最後10分になるとミチカちゃんの母、祖母の参観スタート。ちょっとだけ恥ずかしいようでしたっ!

レッスン後は、皆でワンちゃん達とお散歩。可愛いでしょ??
スポンサーサイト

<< トリミング | ホーム | ライラちゃん(7) >>


コメント

お久しぶりです!
ヤンティお元気ですか?ブログたのしく拝見しています!
バニーちゃん、少しお姉さんになりましたね!
わたしはブログの更新してなかったのですがリニューアルしました!
またお暇な時にのぞきに来て下さいね☆
タイトルとかもちょっと変更してます e-68

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

>>>
なべちゃん
ご無沙汰してま~す!お元気ですか?私は相変わらずバタバタと要領悪く活動しています(^^)。ほんとに久しぶりですよね。秋くらい振りかな?
ブログリニューアルされたのですね!覗かせていただきますね~!
バニーちゃんもおっきくなりましたよ。以前にも増して溺愛してます。
またウチに遊びにきてくださーい!まってまーす。

>>>
Dear Nina
Thank you for your message and I am happy to hear from you. How's your stage rehearsal? ? I'm sure you do a great job there! Im looking forward to seeing you soon again! Maybe on Wednesday???
See ya!

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

 BLOG TOP 


